Nasza strona używa "ciasteczek" (cookies). Dzięki temu działa lepiej. Korzystając nadal z naszej strony bez dokonywania zmian w ustawieniach przeglądarki wyrażasz na to zgodę. Dowiedz się więcej o polityce prywatności.

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. B.Koraszewskiego
ul. Szkolna 6
46-060 Prószków
77 46 48  083
pspproszkow@poczta.onet.pl

28 Kwietnia 2019

III RAJD św. JERZEGO (2)

23 kwietnia chętni uczniowie klas IV-VIII naszej szkoły wybrali się na III Rajd Pieszy św. Jerzego w Góry Opawskie. Swoją przygodę zaczęliśmy od miejsca zbiórki (Rynek 7.30), przeliczenia uczestników wyprawy (a było nas; 33 uczniów + 5 opiekunów). O 8.15 wyjechaliśmy autokarem z Prószkowa do Głuchołaz-Zdroju. Po przybyciu na miejsce, zapoznaniu się z trasą i szlakami turystycznymi wyruszyliśmy w drogę.

Maszerowaliśmy szlakiem niebieskim w kierunku Góry Chrobrego, po drodze mijając stacje Drogi Krzyżowej, następnie skręciliśmy na szlak czerwony w kierunku Przedniej Kopy i po jakimś czasie dotarliśmy do Kościółka św. Anny, który znajduje się w pobliżu szczytu Przedniej Kopy w masywie Góry Parkowej na skraju malowniczych kilkunastometrowych kwarcytowo-łupkowych Wiszących Skał koloru szaro-różowego. Na polanie obok kościółka zrobiliśmy sobie przerwę na drugie śniadanie, po czym dalej wyruszyliśmy w drogę niebieskim szlakiem w kierunku Siodła, następnie droga poprowadziła nas na czerwony szlak w miejsce docelowe czyli do miejscowości Podlesie, gdzie znajduje się Kościół św. Jerzego. Podlesie to najwyżej i najpiękniej położona wieś w Górach Opawskich, na pd. Zach. Zboczu Góry Parkowej. Cały obszar miejscowości znajduje się w granicach Parku Krajobrazowego „Gór Opawskich”. Przez wieś przepływa rzeka Oleśnica, która jest dopływem Białej Głuchołaskiej. Ciek ten bierze swój początek i płynie prawie wyłącznie po terytorium Czech. Jedynie 2,4 km odcinek rzeki, stanowiący jednocześnie granicę Polski i Czech, biegnie właśnie przez Podlesie.
Przy kościółku zrobiliśmy sobie przerwę na posiłek oraz pamiątkowe zdjęcie. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Głuchołaz Zdroju. Rajd nasz prowadził przez malownicze ścieżki przepięknej przyrody, trasa którą pokonaliśmy miała 11,5 km. Uczniowie byli zachwyceni pięknymi widokami oraz marsz sprawił im dużą radość i wzmocnił więzy koleżeńskie.