Nasza strona używa "ciasteczek" (cookies). Dzięki temu działa lepiej. Korzystając nadal z naszej strony bez dokonywania zmian w ustawieniach przeglądarki wyrażasz na to zgodę. Dowiedz się więcej o polityce prywatności.

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. B.Koraszewskiego
ul. Szkolna 6
46-060 Prószków
77 46 48  083
pspproszkow@poczta.onet.pl

13 Czerwca 2019

Wycieczka klas 5 - Ojcowski Park Narodowy

W dniu 12 czerwca 2019 klasy piąte pojechały na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Jaskini Nietoperzowej, gdzie oglądaliśmy stalaktyty, stalagmity i stalagnaty - kolumny naciekowe. Dowiedzieliśmy się sporo o nietoperzach, ich rozmnażaniu i hibernacji. Doświadczyliśmy również czegoś wyjątkowego - całkowitej ciemności, kiedy nasz przewodnik zgasił wszystkie światła.W jaskini było około 8 stopni Celsjusza, To była miła odmiana, ponieważ na zewnątrz temperatura przekroczyła 30.

Z jaskini poszliśmy na spacer Doliną Prądnika, po drodze przyglądając się Bramie Krakowskiej. Odpoczęliśmy przy Źródle Miłości, a później udaliśmy się do Maczugi Herkulesa. Zrobiła na nas wielkie wrażenie, każdy z chęcią się fotografował na jej tle. Stamtąd wdrapaliśmy sie na dziedziniec Zamku w Pieskowej Skale. Ma on 700 lat.

W drodze do domu zatrzymalismy się przy punkcie widokowym, gdzie mogliśmy zobaczyć Pustynię Błędowską, przez której środek płynie rzeka Biała Przemsza. Zmęczeni, ale zadowoleni z wyprawy wróciliśmy do domu wieczorem.